hotelarz z pasjąoferta

Kto najlepiej oceni świadczone przez hotel usługi i jakość pracy personelu?
Oczywiście: RYNEK, czyli przyjeżdżający do hotelu goście. Jeśli nadal przyjeżdżają to znaczy, że nie jest źle, ale czy mogłoby być lepiej?
Jako zespół profesjonalistów hotelarskich lopacinski.pl oferujemy nasze szerokie doświadczenie w pracy w branży hospitality w różnych typach hoteli, na różnych stanowiskach i w różnych regionach Polski, zapewniając poprawę jakości usług i konkretne propozycje programów naprawczych.

W zależności od potrzeb i etapu na jakim znajduje się hotel oferujemy następujący zakres usług doradztwa hotelarskiego:

Audyt hotelu

Hotel mystery guest

Szkolenia każdego działu obiektu hotelowego

Doradztwo hotelarskie powstających obiektów

Biznesplan i operat finansowy planowanego hotelu

Marketing internetowy hotelu

Wykłady motywacyjne

Audyt hotelu

Najczęściej audyt hotelowy jest związany z wyszukaniem słabych elementów w funkcjonowaniu hotelu i propozycją programów naprawczych. Nasz audyt hotelu polega na ocenie przez kompetentny i niezależny zespół audytorów - profesjonalistów branży hotelarskiej - czy i w jakim stopniu audytowany hotel spełnia stawiane przed nim zadania i plany budżetowe. Zespół audytujący składa się z jednego lub więcej profesjonalistów z dużym doświadczeniem w pracy w hotelach, w zależności od ustalonego zakresu działań kontrolnych w obiekcie hotelarskim.

Uważamy, że tylko profesjonaliści branży hotelarskiej, mogą fachowo i efektywnie skontrolować obiekt hotelowy. Znając organizację pracy różnych obiektów hotelarskich, najczęściej spotykane problemy w polskich hotelach i mankamenty obsługi jesteśmy w stanie profesjonalnie ocenić hotel i wskazać jego mocne oraz słabe strony.

Na audyt hotelu w wykonaniu naszego zespołu doradców hotelarskich lopacinski.pl składają się zwykle poniższe działania, które pogłębiamy w zależności od specyfiki zamówienia i charakterystyki audytowanego hotelu:

  1. analiza struktury wydatków, kosztów, cen sprzedaży usług i całej polityki finansowej, łącznie np. z kontrolą zakupów Szefa Kuchni, który często kupuje nie tam gdzie jest tańszy towar dobrej jakości, tylko tam, gdzie oferowane są mu nieuczciwe profity od dostawców,
  2. rozmowy z kluczowymi pracownikami, czyli dyrektorem, kierownikami działów i wybranym personelem podstawowym (np. wieloletnimi pracownikami, którzy pamiętając czasy świetności obiektu podświadomie znają przyczyny obecnych problemów),
  3. obchód całego obiektu i zapoznanie się z wszelkimi procedurami w hotelu i zakresem ich przestrzegania.

Audyt hotelu kończy się sporządzeniem raportu pokontrolnego, w którym przedstawiamy aktualny poziom świadczonych usług oraz nasze programy naprawcze na przyszłość z propozycjami konkretnych rozwiązań.

Kontrola tajemniczego gościa - mystery guest

Jeśli sądzicie, że Wasz Hotel pracuje tak samo, gdy jesteście obecni i gdy Was brak w obiekcie, to pewnie się mylicie. Jeśli sądzicie, że personel uśmiecha się do Gości tak samo w niedzielę, jak w poniedziałek, gdy już jesteście w pracy, to też zwykle tak nie jest. Kontrola tajemniczego gościa Mystery Guest wskaże prawdziwą jakość hotelu. Zamawiając espresso zaraz po otwarciu i płacąc banknotem 100 złotowym audytor sprawdzi realne przygotowanie do pracy Waszego ulubionego barmana a wchodząc do restauracji na śniadanie 2 minuty przed wyznaczoną godziną poszuka zapraszającego uśmiechu na twarzy kelnera.

Tajemniczy klient - Mystery Guest sprawdzi:

  • czy pokojowa ma wiedzę o której zamykana jest restauracja?
  • czy recepcjonista orientuje się gdzie znajduje się najbliższa apteka?
  • czy kelner przyjmie zmiany w sztandarowym daniu Szefa Kuchni?
  • czy Szef Kuchni zgodzi się na ugotowanie prostej potrawy spoza menu?
  • czy pracownik ochrony zna numeracje pokoi?
  • czy pracownik działu sprzedaży zna dokładną liczbę miejsc parkingowych?
  • kto odbiera posprzątane pokoje po pokojowych i otwiera ich sprzedaż?
  • jak często w miesiącu manager działu Housekeeping sprawdza pokoje?

Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w naszym raporcie pokontrolnym Mystery Guest.

Po wykonaniu dziesiątek kontroli hoteli sieciowych i prywatnych na terenie całej Polski korzystamy z wypracowanego własnego szablonu kontroli Mystery Guest lub możemy użyć, któryś ze stosowanych w sieciach hotelowych standardów według specyfiki zamówienia. Wy decydujecie co i kiedy ma zostać sprawdzone - my po kontroli tajemniczego gościa przedstawiamy dokładną analizę jakości obsługi i rozwiązania poprawy sytuacji.

Szkolenia każdego działu obiektu hotelowego

Najważniejszym elementem każdego hotelu są dziś bezwzględnie ludzie w nim pracujący. Minęły czasy, gdy Conrad Hilton święcił tryumfy otwierając kolejne hotele marki mówiąc, że to lokalizacja gwarantuje sukces. Dziś sukcesem jest dobranie, wyszkolenie i utrzymanie świetnego zespołu pracowników.

Nie da się tego osiągnąć bez zapewnienia pracownikom ciekawych ścieżek rozwoju. Szkolenia personelu pracującego na każdym poziomie hotelowej struktury organizacyjnej są wręcz obowiązkiem wszystkich właścicieli obiektów hotelarskich, do dziś niewypełnianym jednak przez wiele obiektów. Jeśli tego nie robimy, to nie powinniśmy się dziwić popełnianym błędom przez naszych podwładnych.

Bez szkolenia nie da się utrzymać wysokiej jakości usług. Przecież to nie właściciel czy dyrektor hotelu, na co dzień obsługuje gości. To osoby z restauracji, recepcji czy pracownicy służby pięter świadczą każdego dnia o poziomie naszych usług. Jak ma obsługiwać wymagających gości młody kelner, gdy nigdy nie wszedł do czterogwiazdkowego hotelu poza tym, w którym, pracuje? Jak ma sprzedawać danie z dojrzewającej polędwicy argentyńskiej, gdy nigdy go nie spróbował? A co ma powiedzieć meldującym się gościowi recepcjonista o pokoju hotelowym, gdy był w nim ostatnio rok temu?

Od 25 lat zarządzamy i szkolimy personel hotelowy bazując na wypracowanych i sprawdzonych własnych programach szkoleniowych, które zawsze dostosujemy do zamówienia. Ponieważ nigdy nie ma 2 identycznych obiektów, to również nie ma standardowych szkoleń i dlatego dla każdego obiektu dostosowujemy program i zakres szkoleń do sytuacji i oczekiwań w hotelu. Nasze „szyte na miarę” hotelowe programy szkoleniowe oparte są na wiedzy teoretycznej i praktyce, ponieważ pracownicy muszą rozumieć, dlaczego coś będą robili tak, a nie inaczej. Zrozumienie w hotelarstwie stanowi podstawę sukcesu a rutyna i bezduszność płynąca z niezrozumienia, wyklucza jakość i zaangażowanie pracownika w pracę.

Zrealizowaliśmy dziesiątki szkoleń, treningów praktycznych, prezentacji i wykładów eksperckich. Między innymi te firmy, stawiając na swoich pracowników, zaprosiły nas na szkolenia:

  • Hotel Rialto***** w Warszawie
  • Hotel Golden Tulip**** w Warszawie
  • Hotel Orbis Neptun*** w Szczecinie
  • Hotel i Restauracja Żółty Dom w Szczecinku
  • Hotel i Restauracja Odyseja w Kołobrzegu
  • Pub Brama w Szczecinie
  • Restauracja Avanti w Szczecinie
  • Restauracja Pod Winogronami w Kołobrzegu
  • Restauracja Quo Vadis w Kołobrzegu
  • Hotel Skanpol w Kołobrzegu
  • Hotel Meduza w Mielnie
  • Hotel Straszny Dwór w Chodzieży
  • Zajazd pod Skałą w Jaśle
  • Klub Restauracja Camelot w Białymstoku
  • ALIBI Restauracja & Klub w Białymstoku
  • Restauracja Tokaj w Białymstoku
  • Hotel Orzeł Biały w Szczyrku
  • Centrum Park w Chojnicach
  • Hotel Międzynarodowe Centrum Szkolenia Energetyki w Straszynie
  • Hotel Miramar w Sopocie
  • Hotel Skalite w Szczyrku
  • Zespół Pałacowy w Kurozwękach
  • Hotel Świdwin w Świdwinie
  • Hotel Medical Spa Dwór Elizy w Długopolu Zdrój
  • Hotel Zamek w Bytowie
  • Hotel Walter w Płocku
  • Apartamenty Novy Szczyrk w Szczyrku
  • Toruńskie apartamenty w Toruniu
  • Sanatorium Uzdrowiskowe w Świnoujściu

A Twoi pracownicy, jak pracują?
Czy Ty znasz odpowiedzi na te pytania?

  • Który Gość jest ważniejszy: ten, który już konsumuje czy ten, który właśnie wszedł do lokalu?
  • Kto płaci pensje pracownikom, właściciel, dyrektor czy gość?
  • Kogo obsłużymy jako pierwszego: małe dziecko czy jego mamę?
  • Czy Dorato i Igrystoje to szampany?
  • W którym momencie zaczynamy tworzyć wizerunek naszego hotelu, który zapadnie w pamięć Gościowi?
  • Czy widać uśmiech przez telefon?
  • Czy recepcjonista powinien znać liczbę miejsc parkingowych na hotelowym parkingu?
  • Czy recepcjonista powinien bywać w pokojach hotelowych (przecież tylko je sprzedaje)?

Co Ty o tym sądzisz?
A co myślą Twoi pracownicy?
Porozmawiajmy o tym na naszym szkoleniu.

Doradztwo hotelarskie powstających obiektów

Opracujemy pełną dokumentację finansową planowanej inwestycji: feasibility study, biznesplan, operat finansowy lub strategię marketingową. W współpracy z architektami przygotujemy projekt nowego hotelu lub możliwości wykorzystania istniejącego budynku pod funkcję hotelarską.

Po analizie lokalnego rynku turystycznego zaproponujemy segmenty, na których najłatwiej (najbardziej opłacalnie) będzie zaistnieć. Nasze doradztwo hotelowe będzie polegało np. na doradzeniu inwestorowi czy nowy obiekt hotelarski powinien być obiektem Spa, hotelem miejskim, konferencyjnym, wypoczynkowym czy rodzinnym a może zupełnie nieskategoryzowanym obiektem noclegowym. Każdy z nich przecież powinien być zbudowany inaczej. Powinien też być inaczej wykończony i wyposażony. Decyzje najlepiej podjąć już teraz, na etapie projektowania nowego hotelu. Już na etapie projektowania hotelu trzeba zdecydować się do jakich gości skierujemy po otwarciu ofertę i jakimi usługami planujemy ich zaskoczyć.

  • Kiedy zatrudnić personel?
  • Ile powinno być pokojowych?
  • Jacy będą nasi goście? - a więc jak wyposażyć hotel?
  • Jak wycenić wszystkie usługi?
  • Kiedy rozpocząć sprzedaż?
  • Jakie dokumenty powinno się wcześniej przygotować?

Nasza usługa profesjonalnego doradztwa hotelarskiego będzie z pewnością kosztowała mniej, niż korekta błędów wynikających z prostej niewiedzy. Inwestor, który po raz pierwszy będzie prowadził inwestycję w branży hotelarskiej jest narażony na szereg błędów, wynikających z nieznajomości szczegółów. Już na etapie projektowym (budowy nowego hotelu lub adaptacji istniejącego obiektu) architekt może (i bardzo często) popełnia błędy, które natychmiast wychwyci doświadczony hotelarz. Planując nowy hotel zawsze dobrze jest skonsultować swój pomysł na inwestycję albo biznesplan z fachowcem, który przepracował w branży wiele lat. Korygowanie błędów projektowych i poprawianie funkcjonalności obiektu jest o wiele kosztowniejsze, niż nasze usługi doradztwa hotelarskiego i współpracy z biurem architektonicznym.

Biznesplan i operat finansowy planowanego hotelu

Przygotowując biznes plan lub operat finansowy dla nowych inwestycji opracujemy wszelkie dokumenty finansowe, które staną się podstawą dalszych działań przy negocjacjach finansowania z z bankami lub ubiegania się o wsparcie z funduszy europejskich. Nasze dokumenty biznes planu lub operatu finansowego w usłudze doradztwa hotelarskiego zwykle zawierają wybrane z poniższych zakresów:

1. Ocenę potencjału wraz analizą obiektu hotelowego w wybranym przez Inwestora standardzie z szczególnym uwzględnieniem:

  1. lokalizacji,
  2. standardu hotelu w porównaniu do innych obiektów usytuowanych w okolicy,
  3. usług hotelowych,
  4. usług gastronomicznych,
  5. usług towarzyszących jak – konferencje, imprezy okolicznościowe, SPA, basen, wynajem powierzchni dla potrzeb handlu, usług, biur.

2. Analizę podaży konkurencyjnych usług hotelowych w Polsce i okolicy:

  1. liczby i lokalizacji przedsięwzięć konkurencyjnych,
  2. oferowanego standardu w stosunku do kategoryzacji,
  3. wielkości analizowanych hoteli w tym: liczba, powierzchnie i struktura jednostek mieszkalnych,
  4. usług gastronomicznych,
  5. usług towarzyszących,
  6. cen jednostek mieszkalnych,
  7. cen wszystkich rodzajów usług, w tym konferencji, imprez okolicznościowych, SPA, basenów, wynajmu powierzchni dla potrzeb handlu, usług, biur,
  8. stopnia wykorzystania bazy hotelowej dla wszystkich rodzajów usług,
  9. plany rozwoju i budowy hoteli o bezpośrednim oddziaływaniu konkurencyjnym.

3. Analizę czynników kształtujących wielkość i charakter popytu na usługi hotelarskie, w rozbiciu na:

  1. trendy ogólne,
  2. strukturę ruchu przyjazdowego i turystycznego,
  3. prognozy ruchu turystycznego dla regionu (np. w kontekście budowy nowych połączeń autostradowych),
  4. prognozowane zapotrzebowanie na poszczególne produkty – rodzaje usług.

4. Założenia do analizy opłacalności budowy hotelu:

  1. wskazanie optymalnego wykorzystania powierzchni dla poszczególnych centrów (np.: wielkość powierzchni hotelowej i biurowej, liczba i powierzchnia jednostek mieszkalnych, powierzchnia lokali użytkowych, powierzchnia, powierzchnia i liczba miejsc dla gastronomii, powierzchnia dla usług towarzyszących w poszczególnych rodzajach),
  2. koszty budowy i wyposażenia obiektu wraz z infrastrukturą towarzyszącą,
  3. prognozy w układzie miesięcznym liczby gości / klientów – popytu (w liczbach jednostek sprzedaży – miejsca noclegowe, m2, klientów gastronomii, itp) na produkty oferowane przez hotel
  4. analiza i propozycja jednostkowych, efektywnych cen sprzedaży (stawek) na oferowane produkty (np. w zł: za jednostkę mieszkalną, średni wpływ od klienta gastronomii, m2 wynajmowanej pow., SPA, basen, miesięczny wpływ od usługodawców usług towarzyszących, itp.),
  5. wykorzystanie usług gastronomicznych i pozostałych,
  6. określenie centrów zysków i centrów kosztów dla poszczególnych działalności,
  7. określenie kosztów dla poszczególnych działalności oraz prognoza ich wysokości w układzie miesięcznym wraz z wyróżnieniem kosztów stałych i zmiennych.

5. Analizę opłacalności funkcjonowania hotelu, w tym:

  1. analiza opłacalności działalności ze wskazaniem centrów zysków i kosztów w podziale na:
    • hotel,
    • usługi gastronomiczne,
    • usługi pozostałe,
  2. analiza opłacalności projektu wraz z analizą wrażliwości.

Zapraszamy do współpracy przy tworzeniu biznes planów lub operatów finansowych.

Marketing internetowy hotelu

W naszej usłudze doradztwa hotelarskiego oferujemy wsparcie tworzenia hotelowych stron internetowych oraz ich pozycjonowania i marketingu. Pamiętajmy, że nie tylko estetyczne walory strony powinny być brane pod uwagę, ale jej efektywność, czyli np. czas "otwierania się", pozycja w wyszukiwarkach, kompleksowość informacji, fukcjonalność booking engine i nastawienie na sprzedaż itd.

Nasze usługi doradztwa hotelarskiego w tym zakresie obejmują obszary związane z:

  • analizą potrzeb klienta,
  • dostosowaniem strategii do kierunku działań marketingowych,
  • tworzeniem kampanii internetowych,
  • wizualną prezentacją firmy w sieci,
  • tworzeniem i prowadzeniem hotelowych stron www i fanpageów na portalach społecznościowych,
  • marketingiem w wyszukiwarkach,
  • reklamą internetową,
  • promocją poprzez e-mail, konkursy i programy lojalnościowe.

Pozycjonowanie stron internetowych jest niezwykle istotnym elementem działań reklamowych w dzisiejszych czasach. Liczba internautów lawinowo się zwiększa a co za tym idzie coraz więcej osób wyszukuje informacji poprzez Internet i tam właśnie, szukając naszych gości, powinniśmy obecnie skupiać działania promocyjne.

Wykłady motywacyjne

Cz y miałbyś odwagę rzucić wszystko i ruszyć na wyprawę dookoła świata z dziećmi? Znalazłabyś w sobie moc do porzucenia własnej strefy komfortu, mieszkania, samochodu, pracy i znajomych, aby zrealizować długo śnione marzenie o wielkiej podróży?

Wykład inspirująco-motywacyjny jest zachęcając o do działania opowieścią o prawdziwym życiu. O tym co w nim ważne, piękne, trudne i zaskakujące. To pierwszy krok do znalezienia w sobie drzemiącej w każdym siły sprawczej, którą wystarczy uruchomić do osiągnięcia wielkich celów. Podpowiadamy jak zainicjować ten proces i rozpocząć najlepszą przygodę życia, dając sobie szanse realizacji marzeń.

Na przykładzie naszej 12-miesięcznej rodzinnej wyprawy dookoła świata udowadniamy, że realizacja nawet najtrudniejszych zadań jest możliwa, pod pewnymi warunkami. Wyprawę naszego życia planowaliśmy przez 2 lata. Jako zwykli ludzie dokonaliśmy niezwykłych osiągnięć, dzięki systematycznej pracy i perfekcyjnej organizacji a te 2 elementy składają się na sukces każdego hotelu i firmy w Polsce.

Podczas rocznego podróżowania po świecie pokonaliśmy ponad 114 tysięcy kilometrów z dwójką małych dzieci, nie korzystając z hoteli. Spaliśmy w namiotach, dworcach, kościołach i u ludzi w domach na 4 kontynentach świata, przemieszczając się głównie autostopem. Zainteresowaliśmy naszą historią i współpracą ponad 20 dużych firm (m.in. BEKO, JVC, SONY, MARWIT, APATOR, BELLA) i mediów (m.in. TVP PR. 1, 2 i 3, TVN, Polsat, Polskie Radio, Newsweek, Gazeta Wyborcza, Claudia, Niedziela, Świat Kobiet).

Na naszym wykładzie inspirująco-motywacyjnym opowiemy na pytania, które stawia sobie wielu ludzi: Czy niemożliwe jest możliwe? Jak weryfikować postęp w realizacji założonych planów? Jak zaplanować niemożliwe? Czy nierealizowane marzenia mają wogóle sens? Co Was kręci, oprócz seriali w TV? Co Ciebie motywuje i ładuje Twoje akumulatory? Jak i gdzie znaleźć w sobie odwagę do realizacji ukrytych głęboko marzeń? Dlaczego wartościowa firma jest gwarantem Twojego osobistego sukcesu? Jak spełniać się zawodowo w trakcie realizacji założonych celów? Jak pogodzić obowiązki służbowe z osobistym szczęściem i własnym rozwojem?

img

Wojciech Łopaciński

wojciech@lopacinski.pl

+48 502 319 255

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI